SBB Churchill Pfeill  RAe4/8 1021
SBB Churchill Pfeill RAe4/8 1021
0 Review | Review toevoegen
Schweizer Züge 04 "Churchill-Pfeil" Train Simulator Classic

Artikelnummer

25061

€ 19,90
Prijs per stuk

Voorraad : 10

Het aantal Spaarpunten dat je voor dit product ontvangt is 19
Aantal: 
Bestellen
 
Beschrijving van het voertuig:
De geschiedenis van de "Red Arrows" begon in het begin van de jaren 1930 met de bouw van deze voertuigen voor lokaal verkeer. Voor routes met weinig passagiers was een lightrailcar nodig. Zo ontstonden de 10 eenwagenwagens, die erg populair waren bij de bevolking, sommige elektrisch aangedreven, sommige als dieselvoertuigen. Nog voor het uitbreken van de oorlog, net op tijd voor de nationale tentoonstelling "Landi 1939", werd de "dubbele pijl" op de rails gezet. Tentoongesteld op de Nationale Tentoonstelling in Zürich, was het een attractie.

De dubbele pijl was bedoeld als bedrijfswagen, en als zodanig luxueus uitgerust. En zo kreeg hij zijn naam "Churchill Arrow". In 1946 bracht de toenmalige Britse premier Winston Churchill een bezoek aan Zwitserland. En het was in dit voertuig dat de staatsgast door Zwitserland werd gereden. Tijdens deze reizen zouden belangrijke politieke discussies over de naoorlogse periode hebben plaatsgevonden.
 
In 1953 schaften de Federale Spoorwegen nog eens 2 dubbele pijlen aan, maar ze kregen slechts een kort leven. Maar de "Churchill-pijl" overleefde. Na een lange periode van ontmanteling werd het gekocht door het particuliere bedrijf "Intraflug", opgeknapt in de werkplaats van de Zwitserse Zuidoostbahn (SOB) en gebruikt door de Mittelthurgau Bahn MThB. En na de "ondergang" van de MThB kwam het eindelijk terug naar SBB als een historisch voertuig. Vandaag, net als in de meest recente dagen, kan het weer worden gehuurd als chartervoertuig en op de Zwitserse rails rijden voor extra ritten.
De "Churchill Arrow" is uitgerust met 28 tafels en een bar en biedt ruimte aan 112 passagiers om te socializen. Het werd gebouwd door de Zwitserse Locomotief- en Machinefabriek Winterthur (SLM) en de Zwitserse Wagenfabriek in Schlieren. Zijn topsnelheid bedroeg in 1939 al 150 km/u, een topsnelheid die hij nooit zou kunnen rijden omdat het Zwitserse spoorwegnet er niet voor gebouwd was.
 

Sorteren op:

Geen reviews gevonden.