Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express
Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express Simtrain Swiss Express
Simtrain Swiss Express
0 Review | Review toevoegen
De Swiss Express-treincategorie van de Zwitserse Federale Spoorwegen (SBB) werd geïntroduceerd op 22 mei 1975 samen met de opening van de Heitersberg-lijn en bestond tot...

Artikelnummer

25045

€ 19,90
€ 13,93
Prijs per stuk

Voorraad : 17

Het aantal Spaarpunten dat je voor dit product ontvangt is 19
Aantal: 
Bestellen
 
De Swiss Express-treincategorie van de Zwitserse Federale Spoorwegen (SBB) werd geïntroduceerd op 22 mei 1975 samen met de opening van de Heitersberg-lijn en bestond tot 1982. De categorie verving de voormalige stadstreinen. De Swiss Express was het vlaggenschip van de SBB, het bediende de belangrijkste transportas van de SBB, de lijn Genève-Lausanne-Bern-Zürich-St. Gallen (-Rorschach).
  

 
 

 
 

De vaste treincomposities bestonden uit 14 einheitswagen III met airconditioning. Bijzonder aan de Swiss Express was dat de treinen niet alleen elke keer op dezelfde manier in elkaar werden gezet, maar ook dat de voertuigen altijd in dezelfde richting stonden opgesteld.
De composities werden bedekt met de acht die voor dit doel waren voorbereid. Re 4/4IIdie slechts één stroomafnemer hebben. Onder deze waren ook twee van de zes prototypes, 11103 en 11106, en zes andere locomotieven van het volgende bouwnummer (11108, 11109, 11112, 11113, 11133, 11141). Om te voorkomen dat de stroomafnemers van de twee locomotieven bij dubbele tractie (wat in de praktijk zeldzaam was) te dicht bij elkaar zouden staan, werden de locomotieven altijd uitgeschakeld zodat de stroomafnemer aan de kant van Zürich stond. Aangezien de eersteklas auto's ook altijd aan de kant van Zürich reden, resulteert de volgende samenstelling:
In de richting van Travel Zurich: Lok Re 4/4" – AD – 5 A – WR – 7 B. De auto's droegen de nummers 1 tot en met 14, in de richting van Genève of St. Gallen dus andersom. De oriëntatie van de restauratiewagen (de pantograaf wees altijd naar Zürich) was zo gekozen dat eersteklaspassagiers niet het smalle zijpad naast de keuken hoefden over te steken op weg naar de eetkamer. Vijf composities waren nodig voor de dienstregeling, de zesde compositie en enkele extra auto's dienden als reserve. Tijdens hoge bedrijfsactiviteiten werd de volgende B-car uitgerust met tafels en bediend als WR-compartiment.
 
De
scenario's van dit pakket:

SZ_02-1 SwissExpress op
de hoofdlijn (Zürich – Lenzburg –
Olten) SZ_02-2 City express trein omgeleid (Olten – Brugg – Zürich) SZ_02-3 SwissExpress op de Rijn (Etzwilen – Kreuzlingen)
SZ_02-4 Met de SwissExpress naar Munot stad (Kreuzlingen – Schaffhausen)
SZ_02-5 SwissExpress aan het Walenmeer (Pfäffikon – Landquart)
SZ_02-6 SwissExpress als vervanging voor "Bummler" (Landquart – Ziegelbrücke)

 

Voorwaarde:

 

- Running Train Simulator
(Railworks)
20xx - De
route Zürich - Olten - De Bodenseelijn "Bodenmeer" (Rivet-Games) -
De SBB Route 1 "Walensee Line"
- De voertuigen van dit pakket

Sorteren op:

Geen reviews gevonden.