Simtrain Gotthard Panorama Express route

SBB Re 460 panoramatrein met Gotthard noordhelling Flüelen naar Göschenen    De "Gotthard-Panorama-Express", die dit extra pakket de naam van de Train Simulator gaf, is een in de 2016 SBB toeristis...

Artikelnummer

25025 

EAN

 

€ 28,95
Prijs per stuk

Voorraad : 13

Aantal: 
Bestellen
SBB Re 460 panoramatrein met
Gotthard noordhelling
Flüelen naar Göschenen
  
De "Gotthard-Panorama-Express", die dit extra pakket de naam van de Train Simulator gaf, is een in de
2016 SBB toeristische extra trein gelanceerd.
Het loopt meestal tussen Pasen en de herfstdagen, in de ochtend van Lugano in Ticino naar Flüelen
in het Urnerland en terug in de middag. Tussen Flüelen en Luzern wordt de reis aangevuld met een verbinding
naar een stoomschip aan het Vierwoudstrekenmeer.
In de jaren 2016, 2017 en 2018 leidde de trein 3 panoramische auto's 1e klasse, een personenauto
2e klas en een personenauto met ramen die je als fotoauto kunt openen.

Alleen de opening van de Gotthard-basistunnel in 2016 wordt de "Gotthard-bergroute" genoemd.
Vroeger was het gewoon de "Gotthardbahn". De bergroute bevindt zich vandaag in het gedeelte "noordhelling" en "zuidhelling"
verdeeld. Beide zijn verbonden door de 15 kilometer lange Gotthard-tunnel tussen Göschenen in de Uri
Reusstal en Airolo, de hoogste plaats van de Ticino Leventina.

De Gotthard-spoorweg werd gebouwd in de jaren tot 1882. Speciale kenmerken van deze route zijn:

- Tunnels draaien om de grote hellingen te overwinnen
- Gradiënt van de route Erstfeld-Göschenen bijna continu 27 per duizend
- Smalle bochtstralen die vandaag de dag nog steeds problemen met locomotieven en rails veroorzaken
- De ontelbare bruggen, Lehnenviadukte, tunnels en paden op de steile bergmuren zijn complex in de zorg
 
Veel opwinding met de passagiers veroorzaakt een reis langs de Urnersee en naar het Urner Oberland.
Bekend kenmerk is de kerk van Wassen, die je tijdens de reis 3 keer te zien krijgt. Eerst bij
rechts omhoog, dan ook aan de rechterkant op dezelfde hoogte en de derde keer vanaf
links bovenaan.
De Gotthard-spoorweg heeft veel krappe bochten. Vooral op weg van Gurtnellen naar Göschenen,
met een helling van 28 per duizend komt dit door de 6-assige locomotief vanwege een probleem met het onderhoud.
Vanwege deze in de volksmond 'spoorvliegtuig' moeten voertuigen veel sneller worden vernieuwd
dan op de andere routes.


De AI Treinen
De RABe 523 / flirt van de S-Bahn-trein (lijn S2 trein-Erstfeld)
Een 4-delige meervoudige eenheid, gebouwd door Stadler-Rail

De RABe 524 / Flirt van de TILO (regionale trein Ticino-Lombardije)
4 of 6 delen onderweg in Ticino en Noord-Italië
Gebouwd voor zowel AC (SBB) als DC in Italië

De klasse 185 van de DB (versie Deutsche Bundesbahn)
Deze locomotief, gebouwd door Bombardier, wordt vaak op de Gotthard gespot




De scenario's

GPE_01 Gotthard-Panorama Express Zuid-Noord
GPE_02 Gotthard-Panoramaexpress Noord-Zuid
GPE_03 Panorama Express in de winter - een speciale reis
GPE_04 Vervangend verkeer door wegafsluiting in het Oberland
GPE_05 Vervangend verkeer bergafwaarts vanwege wegafsluiting
GPE_06 zware passagierstrein bergop
GPE_07 Interregio bergafwaarts

Snel spel
QD_01 van de Axenfels naar de Gotthard-tunnel
QD_02 van de Gotthard-tunnel naar het Vierwoudstrekenmeer
QD_03 uit Flüelen met regio bergop
QD_04 Regio van Göschenen naar Flüelen
QD_05 Erstfeld nummer 4 bergop
QD_06 Gurtnellen-fabriek voor Erstfeld-depot
QD_07 van depot Erstfeld naar Flüelen

Gratis spel
FSp_01 vanaf de Axenberg naar het zuiden, bergop rijden
FSp_02 vanaf Flüelen bergop
FSp_03 van Erstfeld naar Gotthard, heuvelopwaarts
FSp_04 van het depot naar het noorden (van Erstfeld naar het Vierwoudstrekenmeer)
FSp_05 van Pfaffensprung naar Göschenen
FSp_06 van Pfaffensprung omlaag naar de vallei
FSp_07 van Göschenen naar het meer van Uri, rijd bergafwaarts

Sorteren op:

Geen reviews gevonden.

Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.